Website information

Website information

پل ارتباطی مخاطبین با بهترین ومفیدترین وب سایت ها - بهترین سایت ها را دراین وبلاگ جستجوکنید
Website information

Website information

پل ارتباطی مخاطبین با بهترین ومفیدترین وب سایت ها - بهترین سایت ها را دراین وبلاگ جستجوکنید

ساده نگری در راه اندازی کسب و کار های اینترنتی

 

شاید با افرادی برخورده اید یا شنیده اید که می گویند، یک سایت با موضوع x بزنیم و شروع به کسب درآمد کنیم مثل سایت y.یا شاید خود شما هم اینگونه هستید؟

هر کسب و کار اینترنتی کاملا شبیه به کسب کار فیزیکی است.

اگر یک نمایشگاه اتومبیل در خیابان شهید بهشتی تهران درامد خوبی دارد، دلیل نمی شود، نمایشگاه اتومبیلی که شما تاسیس می کنید هم فروش خوبی داشته باشد.

 آیا نمایشگاه شما ظاهر خوبی دارد؟آیا شما در آن محل معتبر هستید؟آیا سایر محله ها شما را می شناسند یا از کنار نمایشگاه شما گذر می کنند؟ آیا نمایشگاه اتومبیل شما در جای رفت و آمد و مناسبی قرار دارد؟آیا قیمت مناسبی دارید؟آیا طرز برخورد و صحبت شما با مشتری مناسب و دلنشین هست؟آیا شما ارتباطات آن نمایشگاه اتومبیل موفق را دارا هستید؟

حالا درباره وب سایت:

آیا فکر می کنید چون شما یک وب سایت مثل یک سایت مشابه و پر مشتری رقیبتان دارید، مثل او کاسبی خواهید کرد؟ اگر سایت شما در نتایج اولیه گوگل نشده باشد و بهینه سازی نشده باشد و یا هیچ گونه تبلیغی نکرده باشید، هیچ کس شما را نمی بیند که بخواهد از شما خرید کند یا به شما سفارش کار دهد.

در این حالت سایت شما مانند یک مغازه در پشت کوه است.هر چقدر هم سایت خوب و پر محتوا و با ظاهر و خدمات و محصولات با کیفیت و خاص و منحصر به فرد باشید، چه کسی در پشت کوه شما را می بیند و می شناسد که بخواهد از خدمات و محصولات شما استفاده کند؟آیا نباید خود را به کاربران بشناسانید؟

همچنین فکر کرده اید که شما در صورتی که همه این کارها را انجام دهید و در معرض دید قرار گیرید، چه رقبایی دارید؟آیا آنها ساکت نشسته اند و منتظر ورود شما به بازار گرمشان هستند؟آیا بعد از ورود شما و موفقیتتان در آن بازار گرم، آنها کاری نمی کنند و دست روی دست می گذارند؟(منظوز زقابت منفی نیست لزوما)

آیا می دانید سایت پربازدید نیاز به سرعت و هاست قوی یا سرور اختصاصی دارد؟آیا این هزینه ها را در نظر گرفته اید؟

آیا می دانید، همواره برای حفظ رتبه خود در گوگل و زنده ماندن تجارتتان در اینترنت (غیر از بحث سئو) همواره باید هزینه کنید؟

آیا به این فکر کرده اید که نگهداری یک وب سایت خوب، نیازمند نیروی انسانی، و هزینه های جانبی و همیشگی است؟

آیا می دانید برای جا انداختن خود، باید چندین برابر (گاها چند ده برابر) بیش تر از رقبای موجود و فعلی که قبلا خود را جا انداخته اند تلاش و هزینه کنید؟

آیا می دانید اصلا چگونه باید فروش خود را افزایش دهید؟آیا می دانید خیلی از روش های بازاریابی که در ذهن شماست کوچکترین اثری ندارد؟

آیا فکر می کنید چون اینترنتی است، ساده است و هزینه ندارد؟(شاید این تفکر ۵ سال پیش در ایران، در بسیاری از حوزه ها (نه همه) صحیح بود.اما اکنون چنین نیست.)

آیا می دانید همزمان با شما چندین شخص یا شرکت دیگر ، در حال آماده کردن خود هستند تا تجارت اینترنتی مشابه آنچه در در ذهن شماست، راه اندازی کنند؟

بنابراین ساده نگری ها را کنار بگذارید و قبل از اینکه هزینه های خود را هدر دهید و پولتان را به افراد و شرکتهایی که با هزینه کم به شما قول های شیرین می دهند صرف کنید، به فکر بازدید و جذب کاربر و مشتری و تحلیل بازار الکترونیک باشید.اگر ورود به بازار الکترونیک یک موضوع، برای مثال، ۵۰ میلیون تومان سرمایه نیاز داشته باشد و شما ۴۵ میلیون تومان هزینه کنید شکست خواهید خورد. همچنین شما باید بتوانید تشخیص دهید  موضوعی که قصد ورود به بازار آن را دارید، چقدر سرمایه و هزینه مالی و وقتی و چقدر دانش و تجربه نیاز دارد و چقدر احتمال شکست وجود دارد.اگر خودتان نمی توانید، حتما با کارشناسان مشورت کنید.


منبع مقاله : سایت سئو روز

آموزش وخدمات تخصصی سئو وبهینه سازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.